Turistika v Severní Karolíně

Na náhorní plošině Highlands-Cashiers Plateau v Severní Karolíně najdete mnoho malebných turistických stezek. Tyto oblíbené turistické stezky v západní části Severní Karolíny se liší délkou a obtížností a vyhovují turistům všech věkových kategorií a úrovní zkušeností. Uvedené délky stezek jsou okružní. Podívejte se také na náš seznam oblíbených vodopádů v západní Severní Karolíně.

Předplaťte si náš časopis NC Living Magazine a dozvíte se více o životním stylu, zajímavostech a aktivitách v západní Severní Karolíně.

Při pěší turistice dodržujte tato základní pravidla:

• Zůstávejte na vyznačené stezce; vyhněte se zkratkám
  • Zůstávejte za zábradlím a dbejte všech výstražných značek
  • Nelezte na balvany
  • Šlapejte opatrně, abyste nešlápli na rostliny a květiny; nechte je tak, jak jste je našli, aby se z nich mohli těšit i ostatní
  • Správně odstraňujte odpadky
  • Udržujte psy na vodítku
  • Nepijte ani nenoste alkoholické nápoje; je to nezákonné

Bad Creek

Délka: Tato stezka vede k Ellicottově skále, skále zapuštěné do řeky Chattooga, do které zeměměřič Andrew Ellicott v roce 1811 vytesal písmena „NG“, když prováděl průzkum za účelem vyřešení hraničního sporu mezi Severní Karolínou a Georgií.

Míří sem: Z Cashiers jeďte na jih po silnici 107 a odbočte doprava na Bull Pen Road. Asi za 2,5 míle zaparkujte vpravo hned za mostem Fowler Creek Bridge. Vraťte se přes most a najděte východisko stezky.

Chattooga Loop Trail

Délka a obtížnost: 2 míle, lehká
Projděte se nenáročnou procházkou lesem a poté podél řeky Chattooga. Tato túra nabízí krásné výhledy na skalní útvary z mostu Bull Pen Bridge, známého jako „železný most“. Je to skvělé místo k fotografování. Stezka Chattooga Loop Trail je velmi krátkou částí delší stezky Chattooga Trail.

Směry: Z křižovatky silnic 107 a 64 v Cashiers jeďte po silnici 107 7 mil na jih. Odbočte doprava na silnici Bull Pen Road a jeďte 5,4 míle k mostu Bull Pen Bridge. Stezka se nachází vpravo na druhé straně mostu.

Chattooga Narrows Trail

Délka a obtížnost: 2,9 míle, středně obtížná
Stezka Chattooga Narrows Trail, známá také jako Chattooga Cliffs Trail, je součástí delší a obtížnější stezky Chattooga Trail.

Směry: Z křižovatky silnic 107 a 64 v Cashiers jeďte po silnici 107 1,7 km na jih. Odbočte doprava na Whiteside Cove Road a jeďte 6,8 míle k hranici okresů Jackson/Macon. Hledejte ceduli Highlands Fire District a zaparkujte vlevo.

Rekreační oblast Cliffside Lake a Van Hook Glade

Délka a obtížnost: Obtížnost a náročnost se liší
Rekreační oblast Cliffside Lake a Van Hook Glade se nachází v národním lese Nantahala v Appalačském pohoří v Severní Karolíně. V této malebné oblasti se nachází sedm turistických stezek, jezero o rozloze šesti akrů a dva velkolepé vodopády Dry Falls a Bridal Veil Falls. K dispozici je zde kempování, rybaření, koupání a pikniková místa s grily. Necelých deset mil severozápadně od Highlands po státní silnici č. 28 je rekreační oblast Cliffside Lake označována jako mekka pro všechny, kdo mají rádi přírodu.

Více informací: Cliffside Lake and Van Hook Glade Recreational Guide (pdf)

Dopravní informace:

Panthertown Valley Loop

Délka a náročnost: Z Highlands jeďte po silnici 64 na západ 4,5 míle, u značky odbočte doprava a jeďte dalších 1,5 míle: Údolí Panthertown Valley, přezdívané „Yosemity východu“, je snem každého turisty. Je ukryté v Národním lese Nantahala, má rozlohu 6 700 akrů a najdete zde neuvěřitelné žulové dómy a útesy, velké vodopády, četné potoky, ohrožené druhy rostlin a vzácná vysokohorská rašeliniště. Z útesů je úchvatný výhled na celé dno údolí. Některé stezky jsou v havarijním stavu a nejsou přehledně značené, proto je velmi důležité používat mapu a držet se hlavních tras. Rybaření, táboření a jízda na horském kole jsou povoleny.

Cesty: Z křižovatky silnic 107 a 64 v Cashiers se vydejte po silnici 64 na východ a jeďte 2 míle. Odbočte vlevo na silnici Cedar Creek Road a pokračujte 2,3 míle. Odbočte doprava na Breedlove Road a jeďte 3,4 míle na parkoviště.

Whiteside Mountain Trail

Délka a obtížnost: 2 míle, středně náročná
Hora Whiteside se tyčí do výšky 4 930 stop a je stará asi 400 milionů let. Výrazné skalní stěny hory vypadají jako pláty modrošedého ledu. Oblíbená krátká túra Whiteside Mountain Trail je smyčka, která vede přes vrcholky těchto 750 stop vysokých skal a nabízí mnoho vynikajících výhledů na východ, jih a západ. Na této úchvatné hoře mají svůj domov vzácní sokoli stěhovaví a mnoho druhů pestrobarevných divokých květin.

Cesty: Z křižovatky silnic 107 a 64 v Cashiers jeďte 4,7 km západně po silnici 64 a u hnědé značky Whiteside Mountain Trail odbočte vlevo na Whiteside Mountain Road. Pokračujte 1,1 míle kolem Wildcat Cliffs Country Clubu po pravé straně a odbočte na štěrkové parkoviště.

Yellow Mountain Trail

Délka a obtížnost: 9,6 míle, obtížná
Žlutá hora Yellow Mountain s nadmořskou výškou 5 127 metrů je jednou z nejvyšších hor v Highlands Ranger District. Stezka Yellow Mountain Trail vás zavede na vrchol, kde si z požární věže Yellow Mountain Fire Tower užijete neuvěřitelný 360stupňový výhled. Požární věž postavily v roce 1934 Civilian Conservation Corps a US Forest Service; na počátku 90. let 20. století byla věž revitalizována a v roce 1992 byla uznána za národní historickou rozhlednu. Na stezce jsou k vidění různé stromy, květiny a lesní plody. Tato namáhavá túra stojí za to, ale není vhodná pro začátečníky.

Cesty: Z křižovatky silnic 107 a 64 v Cashiers jeďte po silnici 64 7,3 km na západ. Odbočte na silnici Buck Creek Road a jeďte 2,3 míle ke Cole Gap, po pravé straně minete Chestnut Hill. Po pravé straně hledejte strmou cestu s malou dřevěnou cedulí a schůdky vedoucími na stezku. Parkoviště je vlevo ve štěrku.