Section Hiking the Appalachian Trail through Maryland

Most z Harper’s Ferry, WV k průplavu C & O v Marylandu

Odjel jsem z hostelu TeaHorse v 8:00 ráno po jejich charakteristické vaflové snídani a prošel městem, přešel železniční most, abych se dostal k průplavu C & O v Marylandu. Marylandský úsek AT je dlouhý pouhých 40 mil a já jsem měl v plánu za pár dní opět doplnit zásoby ve Waynesboro v Pensylvánii.

Po překročení řeky Potomac vede AT několik mil po cyklostezce C & O Canal Bike and Foot Path, než u Weverton Cliffs vystoupá zpět na Appalačský hřeben. Je to jen asi pětisetmetrové stoupání a snadný výstup. Je to také oblíbená oblast pro jednodenní turistiku a viděl jsem zde spoustu rodin a malých skupinek, které vyrážely na túry. To byl původní záměr založení Appalačské stezky, poskytnout lidem možnosti rekreace v přírodě na místní a regionální úrovni, a ne jako dálkovou stezku pro thru-hiking. (Viz Benton Mackaye’s Appalachian Trail Proposal.)

The Edward Garvey Shelter

Brzy jsem došel k Ed Garvey Shelter, dvoupatrovému přístřešku s podkrovím. Krátce jsem se zastavil, abych si ho prohlédl. Podkroví má vzadu samostatný vchod, což je docela unikátní.

Zadní vchod do podkroví útulku Edwarda Garveyho

Krátce po odchodu jsem narazil na dvě mladé ženy ve vysokoškolském věku, které v podkroví strávily noc. Byly na svém vůbec prvním výletě s batohem na zádech a skvěle se bavily. Kdo by to byl řekl? Jarní prázdniny přicházejí na Appalačskou stezku.

Po chvíli povídání s nimi jsem se vydal ven, prošel jsem státním parkem Gathland, kde jsem si u nezamrzající pumpy vzadu na toaletách v parku nabral další vodu. V parku se nachází několik historických památníků, včetně oblouku věnovaného válečným zpravodajům, který připomíná, že AT vede kolem mnoha bojišť občanské války a pozoruhodných míst na své cestě přes Virginii, Západní Virginii, Maryland a Pensylvánii.

Tábořiště u přístřešku Rocky Run

V polovině odpoledne jsem dorazil k přístřešku Rocky Run a postavil si hamaku na noc. Za soumraku se ke mně připojili další dva oddíloví turisté, Rayland a May, jejichž jména na stezce jsou Wait Up a Catch Up. Z Floridy. Na AT chodí už několik let a vyrazili na Harper’s Ferry do Delaware Water Gap v Pensylvánii.

V Rocky Run jsou dva přístřešky, jeden velmi starý, který je už z velké části opuštěný, a jeden nový, který má ještě lak na podlaze.

Nový přístřešek Rocky Run

Rayland a May zůstali v přístřešku, protože ho měli pro sebe, a já jsem spal ve své houpací síti. Tu noc dost foukalo a byla docela zima, ale já jsem se cítil útulně jako brouk, schovaný mezi péřovou dekou a pod dekou.

Studené ráno v přístřešku Rocky Run

Druhý den ráno však stále mrzlo, a tak jsem se při rozbíjení tábora pořádně zabalil. Nejlepší způsob, jak se zahřát, je jít pěšky.

Mým cílem pro tento den bylo dostat se do útulku Ensign Cowall Shelter kousek od města Waynesboro v Pensylvánii, abych se druhý den mohl dostat brzy do města, doplnit zásoby a dát se do pořádku v hostelu, aniž bych musel ve městě strávit dvě noci.

Procházka byla opět celkem snadná, kolem dalších historických parků včetně památníku (George) Washingtona s pěkným stoupáním na vyhlídku zvanou Annapolis Rocks. Rozhodl jsem se, že si tam prohlédnu výhled a nakoupím vodu u nedalekého pramene, když jsem na vyhlídce potkal Erica Prince a jeho rodinu. Příjemně jsme si popovídali a asi po 30 minutách zjistil, že mě zná z mého blogu. Trvalo to týden na stezce, ale poznal mě. Na stezce si libuju v anonymitě, a proto jsem dost tajnůstkářský ohledně toho, kdy se vydávám na oddílové výlety, ale bylo příjemné potkat Erica osobně, protože jsme si v minulosti dopisovali. Malý svět.

Erik a Philip u Annapolis Rocks

O pět mil dál jsem dorazil k přístřešku Ensign Cowall Shelter, který se ukázal být skutečnou skládkou, umístěnou nedaleko silnice, k níž přiléhá parkoviště. Přístřešek převzala vícegenerační rodinná skupina a nebyla zrovna přívětivá.

Nic se neděje. Odbelhal jsem se pryč, postavil si houpací síť z doslechu (a proti větru od jejich ohně) a usadil se na večer. Byl jsem vděčný, že mám houpací síť, protože místa pro stany v okolí tohoto přístřešku byla prostě hrozná. Houpací sítě nejsou dokonalé, ale pro tento úsek AT jsou opravdu lepším přístřeškem než stan. O tom jsem se přesvědčil.

Marylandská AT končí na Mason Dixon Line na hranici s Pensylvánií

Leže v houpací síti toho večera, naplánoval jsem si doplnění zásob a Nero (téměř nultý den) ve Waynesboro v PA. Jednou z příjemných věcí na mém dosavadním putování byla stálá dostupnost mobilního telefonu podél stezky (protože můj telefon je v síti Verizon.) Mobilní telefon a přístup k internetu je bezpochyby dvousečná zbraň, ale díky tomu je opravdu mnohem snazší zařídit rezervaci hostelu a přepravy z trasy.

Zajistil jsem si ubytování v B&B ve městě, které poskytovalo bezplatnou kyvadlovou dopravu na stezku a ze stezky, a druhý den ráno jsem se vydal do města, abych se umyl a ukojil svůj turistický hlad.

Nejoblíbenější vyhledávání

• appalachian trail maryland
  • maryland appalachian trail
  • appalachian trail maryland section