Jaký je nejlepší věk pro první výlet do Disney?

Pokud se budete bavit s lidmi o tom, že chcete poprvé navštívit Disney, dostanete nejrůznější rady. Lidé vám poradí, kde se dobře najíst, jaké atrakce jsou nejlepší a co byste měli na výletě vidět. Nicméně nejžhavějším tématem, které jsem slyšel, je nejlepší věk pro první výlet dítěte do Disney.

Elizabeth byly v době našeho prvního rodinného výletu do Disneyho tři roky. Já si (samozřejmě) myslím, že právě necelé 3 roky jsou skvělý věk pro první návštěvu, ale chtěla jsem slyšet, co si na základě svých zkušeností myslí ostatní blogeři zabývající se rodinným cestováním.

Zobrazit tento příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený uživatelem Cristin (@smartmousetravel) dne 21. června, 2018 v 7:00 hod:19:00 PDT

Moji kolegové experti na cestování se dělili do dvou kategorií: čím mladší, tím lepší a počkat, až budou starší. Žádné velké překvapení, ale zajímavé mi přišlo, že ti, kteří si mysleli, že mladší je lepší, měli v úmyslu vrátit se k Disneymu někdy v dětství. Takže to opravdu vypadá, že byste si měli položit tuto důležitou otázku:

Někdy navštívíme Disneyho parky znovu

Pokud plánujete navštívit Disneyho park více než jednou v životě svého dítěte, odborníci říkají, že jeďte, kdykoli se vám zachce. Mnoho odborníků na rodinné cestování vzalo děti mladší tří let, protože situace byla příznivá k tomu, aby jely právě v tomto období.

Vybrali jsme sotva tříleté děti, abychom nemuseli platit za vstup do parku a poplatky za stravovací plán. Jiní čekali, až se děti přiblíží školnímu věku, aby snížili některá omezení týkající se výškového omezení.

Pro skupinu čím mladší, tím lepší jsou zde uvedeny některé obecné klady a zápory této věkové kategorie a konkrétní příklady zážitků v určitém věku.

Dítě do 3 let

Všeobecná odezva těch, kteří vzali malé děti do Disney parku v tomto věkovém rozmezí, byla, že se všichni bavili. Každá rodina zažila alespoň jeden velmi výjimečný okamžik, na který budou rodiče navždy vzpomínat.

I tyto velmi malé děti byly nadšené ze setkání s postavičkami a dokázaly si užít překvapivou řadu atrakcí v parku. Děti do tří let navíc nepotřebují vstupenku do parku, aby mohly zažít kouzlo.

Hlavní nevýhodou byly atrakce s výškovým omezením a nedostatečná výdrž malých dětí. Mnoho rodičů (včetně nás) se muselo v polovině dne vrátit do hotelu, aby si děti mohly zdřímnout. Tato věková skupina měla také tendenci vynechat noční ohňostroje a přehlídky.

Druhou hlavní nevýhodou je, že dítě si výlet nebude pamatovat. Osobně se domnívám, že jen momentální zážitek pro ně a vaše vzpomínky jsou dostatečným ospravedlněním výletu, ale to je rozhodnutí, které musí udělat každý rodič sám za sebe. Přečtěte si další tipy, jak vzít batole do Disney Worldu.

Lisa z Travel Loving Family se podělila o tento příběh:

„Navštívili jsme Disney World v Orlandu, když bylo našemu synovi pouhých 11 měsíců. V té době jsme žili v Savannah v Georgii a právě jsme se chystali po třech letech odjet zpět do Velké Británie. Orlando bylo vzdálené pouhé čtyři hodiny jízdy autem, a tak jsme samozřejmě nemohli odjet, aniž bychom našeho syna seznámili s Mickeym a Minnie Mouse!“

„I když si naši návštěvu nikdy nebude pamatovat, bude to vzpomínka, kterou si s manželem budeme navždy uchovávat. Udělal své úplně první krůčky po červené dlažbě Kouzelného království, a když poprvé uviděl Mickey Mouse, doslova jen nadšeně poskakoval na nohou! Měli jsme to štěstí, že nás navštívili moji rodiče, kteří tento okamžik zachytili na video, na které jsme se dívali stokrát.“

Evie z Mumpack Travel se s námi podělila o následující zážitek:

„Mé dceři Emmie bylo 18 měsíců, když jsme poprvé navštívili Disneyland, a tyto kouzelné dny pro nás oba odstartovaly milostný vztah, díky kterému se do Anaheimu vracíme alespoň jednou ročně. Když jsem sledovala své batole fascinované princeznami, objímající Mickeyho a Minnie Mouse a tančící s Tygrem, každý den jsem slzela štěstím. Byl to pro nás oba opravdu kouzelný čas, který byl tak výjimečný díky jejímu nízkému věku a překvapení a radosti, kterou projevovala z pohádky, která ji obklopovala.
„Bylo pro nás tak snadné pohybovat se po Disneylandu s Emmií v kočárku – u každé atrakce jsou k dispozici parkovací stanice. Bydleli jsme v hotelu Grand Californian, který má vchod přímo do parku a díky němuž byl odskok domů na odpolední spánek hračkou. I když byla Emmie na některé atrakce příliš malá, na zážitku nám to nic neubralo – a rodiče mohou využít průkazku pro výměnu jezdců a střídat se na atrakcích pro velké lidi! Společná první jízda na kolotoči krále Artuše, létajícím slonovi Dumbo a letu Petra Pana jsou výjimečné okamžiky, které si budu navždy uchovávat.“

Christine z Tapped Out Travellers se připojuje k těmto pozitivním zkušenostem:

„Protože mám v úmyslu vzít je zpět, až budou o něco starší, a náš čas v Evropě je omezený, cítili jsme, že 18 měsíců je ideální věk, abychom vzali naši holčičku do Disneylandu v Paříži. V 18 měsících byla schopná jezdit na všem, na čem chtěl jezdit její bratr. Ke všemu, co nemělo výškové omezení, se mohla připojit. Nemusela jsem se bát, že bude sedět vedle mě, protože už byla dost velká na to, aby seděla se spuštěnými tyčemi. Byla dost velká na to, aby pochopila, že v jedoucím vozidle se sedí. Díky kreativním aktivitám jsme ji dokázali udržet v klidu během trochu delších front na atrakce – i když součástí této strategie je také výběr ideálního ročního období pro návštěvu Disneyho.

„Ano, zdřímla si, ale bylo to v době průvodu, takže jsme si stejně všichni potřebovali odpočinout od prohlídky. Nejlepší na tom bylo, že když jí bylo 18 měsíců, měla volno. Nemusela jsem platit za vstupenku ani za její jídlo v bufetech nebo restauracích se stolním servisem – stačilo jíst z našich talířů. Mezi třemi dalšími nám vždycky zbylo dost na to, abychom jí udělali talíř. Také nemají moc názorů, pokud jde o to, na které atrakce půjdou příště nebo kterou postavičku chtějí nebo nechtějí navštívit. To je taky docela skvělé, na rozdíl od jejich pětiletého bratra, který má křídou plnou hubu řečí o našem dobře promyšleném plánu. Pokud plánujete návštěvu více než jednou v jejich dětství, 18 měsíců bylo to nejlepší.“

Christine K. z Adventure, Baby se podělila o první návštěvu své dcery:

„První výlet mé dcery do Disneylandu v Kalifornii byl ve dvou měsících, kdy jí ještě nebyly tři roky. Byl to tak výjimečný věk! Je to období, kdy jsou postavy „skutečné“, ne převlečení lidé, kdy každý malý detail vykouzlí na tváři vašeho dítěte úsměv, protože opravdu věří na kouzla. Vždycky jsme zamýšleli, že to bude první z mnoha návštěv, ne jediný výlet jejího dětství, protože v té části USA jsme zhruba jednou za rok.“
Christine však upozorňuje na náročnost návštěvy s takto malým dítětem:

• Výdrž: „Malé děti se rychle unaví a často potřebují spánek. Uprostřed dne jsme museli park opustit kvůli dvouhodinovému spánku, což nám sežralo spoustu potenciálního času stráveného v parku! Dcera byla také příliš malá na to, aby zůstala vzhůru a viděla ohňostroj. Do přehlídky byla pokakaná.“
  • Omezení jízdy: „Spousta atrakcí je pro starší děti, takže jich bylo hodně, které nemohla absolvovat. Neukázalo se však, že by to byl problém, protože jich zvládla spoustu, a když připočteme představení, snídaně s postavičkami a setkání s nimi, měli jsme dny více než naplněné zábavou.“

Cristin ze Smart Mouse Travel (hej, to jsem já!):

V polovině naší první dovolené u Disneyho jsme oslavili Elizabethiny 3. narozeniny. Bylo to záměrně. Pokud jsme přijeli před Elizabethinými 3. narozeninami, nemuseli jsme platit za vstupenky do parku ani za stravovací plán. A všichni víme, že to může vyjít draho!

Milovala setkání s postavičkami (kromě princů) a mohla jít na většinu atrakcí v Magic Kingdom. Při této první návštěvě jsme zažili zvláštní kouzlo. Díky úžasu a vzrušení v Alžbětiných očích byl výlet mnohem lepší, než jsem doufala. Náš výlet byl tak kouzelný, že odstartoval naši disneyovskou posedlost (takže pozor!).

Na tento výlet máme s manželem tolik krásných vzpomínek. Jeden z nejzvláštnějších zážitků byl s Belle. V den Alžbětiných narozenin jsme slavili v královské hodovní síni Akershus. Belle je představitelka princezny, která vás přivítá, než se posadíte. Druhý den jsme Bellu viděli znovu v Epcotu a Bella okamžitě poznala Elizabeth. Elizabeth byla nadšená, že si na ni Belle vzpomněla. Elizabeth nemohla přestat mluvit o tom, jak ji Belle zná!

Děti předškolního věku (4-5 let)

Další si povíme o dětech předškolního věku. Tento věk je na tom s výdrží mnohem lépe a mohl by zvládnout celý den lépe než jejich mladší vrstevníci. Děti v této věkové kategorii byly obecně vyšší a v parcích mohly zažít několik dalších atrakcí. Stále byly nadšené ze zážitků s postavičkami a žasly nad zázračností Disneyho zážitků.

Největší nevýhodou je, že nyní musíte platit za vstupenky a jídlo. Dalším problémem je, že děti v tomto věku ještě nemohly plně zažít vše, co parky nabízejí. Holly z Four Around The World se svěřuje, že mít mladšího sourozence znamenalo, že ne všichni mohli jezdit na všech atrakcích společně jako rodina.

Holly z Four Around The World hovoří o svých zkušenostech:

„Nedávno jsme navštívili Disneyland s našimi dvěma holčičkami ve věku 4 a 2 roky. Obě dívky se skvěle bavily a Disneyland je určitě přizpůsoben všem, nicméně naše čtyřletá dcera toho zažila mnohem více než její mladší sestra, což také ovlivnilo naši návštěvu jako rodiny. Od 4 let (věku) je mnoho dětí dostatečně starých na to, aby v doprovodu dospělého jezdily na většině středně náročných vzrušujících atrakcí. To znamenalo, že jsme se většinu času pohybovali ve dvojici, takže jeden z nás měl mladší dceru a druhý si užíval jízdy s naší čtyřletou dcerou. Rozhodně by bylo skvělé užít si všechny zážitky jako rodina.
„Není pochyb o tom, že den v zábavním parku je vyčerpávající, ať už jsou vám 4 nebo 40 let! Naše nejstarší dcera ve 4 letech však zvládla všechno to vzrušení mnohem lépe než její mladší sestra a zůstala vzhůru dost dlouho na to, aby si užila večerní přehlídku, i když ohňostroj jsme sledovali z našeho hotelu, protože jsme tou dobou už byli všichni unavení. Byl to kouzelný čas & o měsíc později slečna 4 stále mluví o svém oblíbeném místě – Disneylandu!“

Keri na Our Globetrotters vypráví o první návštěvě své dcery:

„V 5 letech byla naše dcera v tom kouzelném věku, kdy naprosto chápala a dokázala přesně vyjádřit, co chce v Disney Worldu vidět a dělat. Procházela fází posedlosti princeznami a moc se těšila na setkání s Elsou a Annou. Jako naivní rodiče, kteří se více obávali 16hodinového letu než toho, co budeme dělat, až tam dorazíme, nás nenapadlo tyto věci plánovat dopředu. Její zklamání z dlouhých front na všechno v Magic Kingdom bylo jasné (Plánujte, plánujte, plánujte, rodiče!)
„Její zklamání se však změnilo v naprostou radost, když oblečená v kostýmu princezny Sofie našla o několik dní později v (Hollywood) Studios svého hrdinu. Žádná fronta jí nehodlala zabránit v tom, aby zažila ten neocenitelný okamžik jeden na jednoho. Na rozdíl od svých mladších bratrů si pamatuje každou část tohoto výletu a ráda nám líčí nejjemnější detaily i po dvou letech! V žádném případě to nebyl náš poslední výlet do Disney Worldu. Dohodli jsme se však, že před dalším návratem počkáme, až bude naše nejmladší dcera mnohem starší, možná přes 110 cm (44 palců), aby si všichni mohli odnést co nejvíce zážitků a maximalizovat časy jízd – čekání na sourozence, když jste příliš malí, není nikdy zábavné. Budeme se také snažit vyhnout se období hlavních školních prázdnin!“

Disney je výlet, který se koná jednou za život

Pokud si myslíte, že do Disneyho pojedete v dětství jen jednou, doporučení se výrazně mění. A to dává dokonalý smysl! Je to drahá dovolená a vy z ní chcete vytěžit maximum. Hlavními klady toho, když vezmete do Disneyho starší dítě, je to, že výškové omezení už není problém, zvládnete dlouhé dny v parcích a lépe si zapamatuje výlet oproti těm, které absolvovalo v mladším věku.

Hlavní nevýhodou toho, že s výletem počkáte, až bude vaše dítě starší, je to, že některé „kouzlo“ může být oslabeno. Vaše dítě nemusí mít takovou radost ze setkání s Mickeym nebo princeznami, jakou by mělo mladší dítě. Nebo některé klasické atrakce budou vašemu staršímu dítěti připadat trochu trapné. I když je mi více než 18 let a stále naprosto miluji postavičky a klasické atrakce!

Ve skupině, která se schází jednou za život, panovala všeobecná shoda, že 10 let je zhruba ideální věk pro tento extravagantní výlet.

Christine z Tapped Out Travellers se podělila o své osobní zkušenosti z první cesty do Disney:

„Do Walt Disney Worldu jsme jeli, když mi bylo 10 let. Rodiče měli pocit, a já s nimi brzy souhlasila, že je to ideální věk, protože jsem mohla jezdit VŠUDE. Nebyla jediná atrakce, na kterou bych nesměl kvůli výškovému omezení nebo se jí bál. Byl jsem dost starý na to, abych chápal bezpečnostní protokoly na tak velkém místě s tak velkým množstvím lidí. Dokázal jsem se řídit pokyny, a proto jsem byl vybrán, abych se zúčastnil poledního průvodu, na rozdíl od mnoha batolat a předškoláků, kteří se ke mně zoufale chtěli přidat – prostě proto, že jsem to dokázal. Nepotřebovala jsem si zdřímnout, dokázala jsem relativně udržet emoce na uzdě, pokud se něco pokazilo, čekání ve frontách nebylo zdaleka tak hrozné jako když někdo čeká hodinu na jízdu s malým dítětem. Jídla s postavami mi připadala hodnotnější, protože jsme nebyli tak vybíraví jedlíci a nebáli jsme se, že za námi postavy přijdou.

„Nepamatuji si všechno, co jsme dělali, ale také si nepamatuji, co jsem jedl minulý týden k večeři, ale alespoň jsem měl v tomto věku větší šanci uchovat si nějaké vzpomínky, i když to bylo jen díky rozpoznávání na fotografiích. Tento věk byl také ideální, protože nás nechtěli vzít zpátky do Walt Disney Worldu. Znovu podniknout tuto cestu bylo příliš nákladné, a tak se chtěli ujistit, že z ní vytěží maximum, což se jim podařilo. Jsem jim navždy vděčná za to, že počkali, až budu moci skutečně ocenit dar, který nám dali, a oběti, které pro to přinesli.“

Eileen z Families Go! měla tuto radu:

„Pokud chcete opravdu udělat jeden výlet k Disneymu a to je vše, řekla bych, že někde mezi 7 nebo 8 a 11 lety. Tak stále uvidíte, jak se jim rozzáří oči nad všemi těmi kouzly, ale můžete toho stihnout víc, mít delší den a užít si více různých aspektů parků.“

Tonya z webu Detail Oriented Traveler si myslí, že nejlepší jsou v parcích starší děti:

„Já raději navštěvuji Disney s dětmi, které jsou trochu starší, ideálně alespoň 10 nebo 12 let. Důvod číslo jedna? Žádné kočárky! Tlačit ho celý den je pro maminku únavné. Děti s trochou samostatnosti se vlastně snáze hlídají než ty, které nic neumí. Žádné výškové omezení navíc znamená, že si park užijí v plném rozsahu (a v plné hodnotě). Mohou také zůstat vzhůru déle a zažít toho více. Starší děti také ocení kulturní hodnotu Epcotu a není třeba ztrácet čas jejich zabavováním na stanovištích s omalovánkami. V neposlední řadě je pravděpodobnější, že si dovolenou zapamatují. Příliš málo a moc si toho nezapamatují. V deseti letech vaše dcera možná nebude chtít stát frontu na princeznu, ale na druhou stranu možná ano.“

Několik dalších rad

Christine K. na Dobrodružství, dítě řekla:

„Ráda ji navštěvuji v různém věku, protože pokaždé, když jdeme, ji zajímá jiný prvek parku.“

Eileen z Families Go! řekla toto:

„V pěti letech jsme navštívili Disney World a v osmi Disneyland. Oba skvělé výlety, velmi odlišné. První byl především o setkání s postavičkami a užívání si hotelového bazénu. Byla tam spousta atrakcí a jízd, které moje dcera nemohla nebo nechtěla dělat, a my jsme si byli vědomi toho, aby nedošlo ke smyslovému přetížení a zhroucení, což vidíte, že se stává. V 8 letech se stále oblékala a setkání s jejími oblíbenými postavami bylo stále kouzelné. Mohla dělat víc věcí, které nás zajímaly (například jezdit na Soarinu nebo na Pirátech z Karibiku), chodili jsme na kurz naučit se kreslit disneyovské postavičky a ona mohla sledovat instruktory a její postavička jí docela dobře vyšla. Mohli jsme lépe využívat mnoho opravdu dobrých disneyovských restaurací, protože mohla u jídla sedět. Stále jsme si dávali přestávku u bazénu, ale pak mohla v noci zůstat vzhůru. Oba výlety jsme si užili, ale ten druhý byl vyváženější, co se týče společného užívání si věcí oproti tomu, že jsme si užívali jen její reakce na setkání s Mickeym, Popelkou atd.“

Tady v Smart Mouse Travel si myslíme toto:

Užila jsem si každý jeden výlet do Disney. Naše návštěvy Disneyho byly úžasné bez ohledu na Elizabethin věk. Každý výlet přináší nové vzpomínky a spoustu momentální zábavy. S přibývajícím věkem je návštěva parků určitě snazší, ale stejně bych se vrátila v čase a ten první výlet ve třech letech absolvovala znovu.“

Závěrečné myšlenky

Když jsem četla jejich zkušenosti, z každé z těchto rodin mi vyplynula jedna věc. Každá rodina prožila kouzelný výlet bez ohledu na věk. Ani jedna osoba neodpověděla, že by byla nespokojená s věkem, který si vybrala pro první výlet do Disney. Myslím, že nejdůležitější při plánování výletu do Disneyho není nutně věk dítěte, ale to, abyste výlet koncipovali pro svou rodinu. Přečtěte si o věcech, které bych si přála vědět před naším prvním výletem s Elizabeth.

Myslím, že nejlépe to shrnuje Eileen z Families Go! „Na střediscích Disney je to tak, že jsou postavena s ohledem na rodiny způsobem, který je jedinečný a chytrý. Takže dovolenou u Disneyho můžete uskutečnit s jakýmkoli věkem dítěte. A to je důvod, proč vám každý rodič řekne, že ideální věk je takový, jaký byl věk jeho dětí, když je tam vzal. A do jisté míry mají pravdu. Ale v závislosti na věku vašich dětí budete mít při návštěvě parků odlišné zážitky a je třeba plánovat výlet s odlišnými očekáváními.“

Doufám, že vám tento článek poskytl reálný pohled na to, co můžete očekávat, když berete dítě na první (nebo jediný) výlet do Disney. Každý věk bude mít své vlastní radosti a výzvy. Vyberte si, co je pro vaši rodinu nejlepší, a podle toho plánujte. Pro první výlet do Disneyho neexistuje špatný věk! A teď už vyrazte a začněte plánovat!

Potřebujete další pomoc s plánováním cesty do Disney Worldu? Podívejte se na další tipy a triky v mých průvodcích po Disney Worldu.