Anacortes Community Forest Lands – Mount Erie

Mount Erie je sice přístupná po silnici, ale na její vrchol vede také stezka a je skvělým cílem jednodenní túry. Můžete ji navštívit společně s jezerem Sugarloaf nebo Whistle Lake, dvěma oblíbenými lokalitami v Anacortes Community Forest Lands, nebo se k ní přiblížit z jiné stezky. Tento popis vede přes Sugarloaf, ale mapy oblasti, které jsou k dispozici na radnici v Anacortes, stejně jako v knihkupectví, ve dvou cyklistických obchodech ve městě a v prodejně potravin Mount Erie, jsou skvělé pro vytvoření vlastní cesty k Erie.
Z vyhlídky Sugarloaf se vydejte po stezce 238 a zanedlouho dorazíte k dřevěné bráně. Odbočte vpravo na stezku 226, která prudce klesá – 300 stop asi za třetinu míle. Zůstaňte na stezce 226, dokud nedorazíte na křižovatku ve tvaru „T“. Znovu odbočte doprava a vydejte se po stezce 230. Stezka 230 je široká a vede po dně údolí otevřeným lesem, než vystoupá na křižovatku se stezkou 207. Odbočte vpravo na stezku 207, která opět stoupá asi třetinu míle ke křižovatce se stezkou 26. Přestože stezka 26 má traverz, který může po tolika výstupech a sestupech vypadat lákavě, máte před sebou ještě téměř kilometr, a tak pokračujte rovně na stezku 216. Stoupejte dál a dál. Asi po půl míli zahlédnete silnici; odtud je to už jen asi půl míle na vrchol, na který se dostanete výstupem a překonáním velkého balvanu, kde se u vašich nohou rozprostírá… parkoviště.
Naštěstí jsou vyhlídky z Erie hned naproti parkovišti. Možností výhledů je několik, ale ty nejlepší najdete, když se vydáte směrem k anténám a pak se vydáte po stezce vlevo od plotu. Vyhlídka zde obsahuje ceduli s názvem pamětihodností, které můžete vidět pod sebou – mnohem uspokojivější pohled na vrchol než z parkoviště za vámi.
Všimněte si, že na vrcholu jsou toalety a také odpadkové koše a koše na tříděný odpad. Nezapomeňte do nich odložit případné odpadky. Cedule na vrcholu také žádají, aby si turisté velmi dobře uvědomili, že Erie využívají ke své rekreaci také horolezci, proto prosím dbejte na to, abyste nad vyhlídkami nic neodhazovali!“
Nejjednodušší cesta zpět k výchozímu bodu vede po silnici, která zahrnuje dvě možnosti, jak si odskočit zpět na stezky a vydat se na cestu dolů. Tři čtvrtě míle od vrcholu je křižovatka označená velkou cedulí jako Nettle Loop nebo Mount Erie Summit Trail a dalších 0,1 míle od ní je křižovatka označená jako Sugarloaf Summit Trail. Uvědomte si, že pokud se rozhodnete jít až dolů po silnici, lidé na vrchol jezdí autem, takže se o cestu podělte.