25 fotografií, které ukazují jedinečnou krásu Cinque Terre

Cinque Terre ve fotografiích

Cinque Terre je jedním z těch míst, o kterých se mluví tak často, že si člověk nemůže pomoct, ale musí se ptát, jestli je ten humbuk zasloužený.

Poprvé jsem navštívil malebných pět vesniček na jednodenním výletě během rodinné cesty po Itálii. Měli jsme čas jen na jednodenní zastávku a navštívili jsme Portovenere a Monterosso.

Tato rychlá návštěva byla tak krásná a jedinečná, že jsem věděla, že se musím dvakrát vrátit a navštívit je znovu! Rychle jsem si zamluvil místní hotel na 3 noci a ubytoval se, abych řádně prozkoumal každé z městeček Cinque Terre.

Tady je fotodeník z mé návštěvy Cinque Terre s fotografiemi z každého města!

Kde se ubytovat

Pro dokonalé výhledy doporučuji ubytovat se ve Vernazze nebo Monterossu. Vernazza je menší a malebnější, s několika skvělými restauracemi v přístavu.

Monterosso je větší a má ještě více restaurací se zaměřením na místa s čerstvými mořskými plody a také spoustu možností ubytování.

1. Santa Marta ve Vernazze má nedávno zrekonstruované pokoje s klimatizací (v Cinque Terre vzácnost!). Díky vlastní koupelně, televizi na pokoji a pohodlným a čistým pokojům je to jedna z lepších nových možností ve Vernazze.

Podívejte se na aktuální ceny a dostupnost zde.

2. Hotel Palme je svěží, odlehlý objekt na kopci Monterosso s krásným výhledem a krátkou procházkou na pláž. Pokoje jsou čisté a plné světla, některé mají balkon.

Vernazza

Vernazza je místo, které jsem si vybrala jako svůj domovský základ. Často je popisována jako zlaté městečko „tak akorát“ v Cinque Terre, ne příliš velké, ne příliš malé a dokonale malebné. Kvůli zpoždění jsem se do města dostal až poměrně pozdě, kolem 20. hodiny.

Zaregistroval jsem se, odevzdal zavazadla a rychle zasedl k večeři, než restaurace zavřou.

Druhý den ráno jsem vstal brzy ráno, abych vyrazil na cesty.

Přijel jsem připraven se svým průvodcem po Itálii od Ricka Stevese a ten mi doporučil zejména dvě *úžasné* vyhlídky. Nejprve jsem zamířil na jihovýchod směrem ke Corniglii a prohlédl si pohled na Vernazzu zezadu dopředu.

O pár set fotografií později jsem se vrátil do města, abych se vydal na pěší túru z Vernazzy do Monterossa. Ta bývá často popisována jako náročná dvouhodinová procházka do kopce a panečku, rozhodně byla náročnější, než jsem si myslel! Míjel jsem spoustu turistů s hůlkami.

Po několika dalších dokonalých výhledech jsem se rozhodl, že už toho mám dost, a vydal se zpátky do města na pořádnou snídani/oběd.

Přečtěte si více:

Oblečte se: Revolve / Sandály:

Sebrala jsem si zdravý a chutný oběd s sebou a vyrazila vlakem do Riomaggiore na další prohlídku.

Po několika hodinách chůze a chvíli na pláži jsem si dala rychlou siestu v italském stylu. Nakonec jsem si dal výbornou večeři s těstovinami a pozoroval lidi na nábřeží.

Více informací: Kde se najíst v Cinque Terre

Oblečte se: Revolve / Sandály: Cynthia Rowley x Macy’s / Sandály: Riomaggiore

Riomaggiore je jedno z nejhezčích měst z nábřeží, protože malému přístavu dominují velké výrazné budovy. Na prohlídku tohoto města jsem se opravdu těšil!

Když jsem vystoupil z nástupiště vlaku, následoval jsem dav lidí dlouhým tunelem a vynořil se ve starém městě Riomaggiore. Je tu velká vyhlídková plošina, kde jsem se chvíli zdržel, než jsem se vydal do kopců objevovat zadní uličky.

Více informací:

Riomaggiore má pěkný kostel, ze kterého je výhled na město.

Pokud půjdete dál, můžete se projít po okrajích útesu. Vlastně jsem viděla, že cesta je částečně zablokovaná, ale myslela jsem si, že jsou to jen sutiny, a šla jsem dál. Ne! Snažili se lidi varovat, že část chodníku po útesu odnesl vítr do moře.

Po troše vzrušení jsem se vrátil po svých stopách, našel hlavní cestu a pokračoval v chůzi zpět dolů do přístavu. Celá pěší smyčka trvala asi 2 hodiny a uběhla docela v klidu.

Tank: Vintage / šortky: Šortky: Ann Taylor / Batoh:

Manarola

Druhý den italská vlaková stávka zastavila provoz na železnici, která obsluhuje pět městeček Cinque Terre. Měl jsem v úmyslu navštívit více měst, a tak jsem po čekání na příjezd trajektu naskočil na palubu a vystoupil v Manarole

Oblečení: Revolve / Kabelka: Lipault Travel Tote / Sandály: Jack Rogers

Manarola je velmi pastelová a velmi malebná! Kolem útesů vede široká stezka, která se klikatí a je úchvatná – tudy se musíte projít! Pěkné na tom je, že je celá dlážděná a úplně rovná, takže pro ty, kdo nechodí pěšky, ale přesto chtějí nějaké epické fotky, je to to pravé místo!“

Stezka obchází kolem nového města Manarola, kde je malé dětské hřiště, hřbitov a oblíbená restaurace. Nezapomeňte se ohlédnout přes rameno, aby vám nic neuniklo! Zjistila jsem, že čím dál jsem šla, tím byl výhled lepší a lepší.

Monterosso al Mare ve fotografiích

Monterosso je známé svými plážemi, a tak jsem se poslední den rozhodla pro neformální den v moři. Největší úsek pláže se nachází v Novém městě naproti vlakovému nádraží. Vzala jsem si k obědu výborné těstoviny s pestem a vydala se hledat kabinu, kterou bych mohla nazývat svou vlastní.

Barevné pruhované slunečníky jsou k pronájmu, zatímco volné písečné plochy jsou volně přístupné veřejnosti. Pláž byla překvapivě kamenitá! Čekala jsem jemný písek, ale vůbec tomu tak není. Nakonec jsem dlouhý den na pláži vynechala ve prospěch zmrzliny a dalších těstovin.

Portovenere

Poprvé jsem Cinque Terre navštívila jako jednodenní výlet ze Santa Margherita Ligure.

Santa Margherita je cenově dostupnou a pohodlnou základnou pro návštěvu všech pěkných rybářských vesniček na ligurském pobřeží, protože je vzdálená 15 minut jízdy autem od nablýskaného Portofina a asi 30 minut jízdy vlakem od Monterossa.

Chytili jsme loď z La Spezie a zastavili se nejprve v Portovenere.

Hlavní nábřeží leží přímo v přístavu a každý pastelový dům hezky krvácí do vln. Po vylodění jsme zamířili po schodech do úzkého Starého města.

Městem vede vlastně jen jedna hlavní ulice. Po sedmi minutách pomalé chůze jsme dorazili ke kostelu v Portovenere, který stojí na vrcholu krásného útesu.

Uvnitř vytváří černý a bílý kámen zajímavou dlažbu a exteriér. Vystoupejte po úzkém schodišti, odkud je krásný výhled na oceán a proplouvající lodě!

A to byl můj výlet v kostce!

Návštěva Itálie – kontrolní seznam pro plánování výletu

V Itálii je toho tolik k vidění a dělání, že ji můžete navštěvovat znovu a znovu a stále objevovat nové památky. Pokud jedete poprvé, doporučuji soustředit se na čtyři velká města (Řím, Benátky, Milán & Florencie) a pak se vrátit a prozkoumat severní nebo jižní Itálii podrobněji.

Přejít | Ceny letenek z USA do Itálie jsou velmi sezónní. Zde si můžete nastavit upozornění na slevy letenek a být na ně upozorněni. Každý podzim & v zimě jsem viděl skvělé nabídky do Milána. Jedno varování: za každou cenu se vyhněte společnosti Alitalia!

Doprava | Pohodlný způsob, jak prozkoumat Itálii, je vysokorychlostní vlak. Jízdní řády vlaků můžete vyhledávat a rezervovat online zde. Jízdenky si kupte s předstihem, abyste ušetřili na jízdném. Nezapomeňte si jízdenku ověřit na nástupišti!

Pomůže vám také umět trochu italsky. Zdokonalte si své znalosti italštiny pomocí nástroje Rosetta Stone. S propagačním kódem CJBT10 můžete získat slevu 10 %.

Pobyt | Rezervujte si hotely předem, abyste ušetřili, nebo se podívejte sem, kde najdete last minute nabídky. Mnoho hotelů v Itálii je starších, takže se nedivte, že i pětihvězdičkové ubytování působí mírně zastarale. Místo snídaně se rozhodněte pro pokoj s výhledem, protože Italové nesnídají stejně jako Američané a jejich nabídka vás pravděpodobně zklame.

Případně se skupiny nebo nízkorozpočtoví cestovatelé mohou podívat na Airbnb.

Chraňte se | Na závěr nezapomeňte navštívit Itálii s cestovním pojištěním. Ať už se zraníte a budete muset být hospitalizováni, ukradnou vám telefon nebo kvůli zpoždění letu zůstanete jen s oblečením na zádech, cestovní pojištění vám pomůže, když to budete nejvíce potřebovat.

Během naší cesty došlo ke stávce na železnici, která nečekaně zastavila dopravu na celý den.

Články o plánování dovolené v Itálii

Průvodce pro začátečníky po Itálii:

Tento je nejlepší čas na návštěvu Itálie

Co si vzít na sebe v Itálii:

Severní Itálie

Nejkrásnější místa v severní Itálii (která jsou stále tajemstvím!)

Chystáte se do severní Itálie? Zde je dokonalý 7denní itinerář

Prozkoumávání Boloně: Cestovní průvodce

Rychlý průvodce po: Bologna jednodenní výlety &Nejlepší boloňské restaurace

Návštěva Parmy: Centrum parmské šunky &Sýry

7 důvodů, proč prozkoumat středověké Bergamo

Návštěva mozaik v Ravenně

Vyzkoušejte si jízdu v rychlých autech & Prohlídka automobilových muzeí v italském údolí motorů

Cinque Terre

Naplánujte si výlet: Cestovní průvodce

Jak si vybrat, ve které vesnici se ubytovat